Uitgelicht - Odoo CRM en evenementen Module

Hoe genereer en ontwikkel ik mijn leads online? 

Lead generatie blijft een grote uitdaging voor de meesten van ons. Maar ook als je wel weet hoe je het beste nieuwe leads kan genereren, blijft het een bewerkelijk proces. Binnen Odoo bedrijfssoftware zijn meerdere modules beschikbaar die jou geautomatiseerd ondersteunen in het genereren, beheren en ontwikkelen van je leads. Hierdoor maak je jouw leadgeneratie makkelijker, sneller én zijn je leads beter te kwalificeren.

voorbeeld contactformulier

Jouw lead automatisch vanuit de website direct in de pijplijn

Het is binnen de Odoo standaard mogelijk om een contactformulier op de website te plaatsen. Bij de meeste websites kan worden ingesteld dat er vanuit zo’n formulier een mail gestuurd wordt naar het bedrijfs e-mailadres.

Odoo gaat hierin net een stap verder. Het is namelijk mogelijk om de gegevens uit het formulier, dat is ingevuld door de bezoeker, direct in de sales pijplijn binnen te laten komen als een nieuwe lead of prospect. Hierdoor heb je de lead gelijk in het vizier voor jouw dagelijkse leadopvolging.

Laat jouw bezoeker zichzelf aanmelden voor de nieuwsbrief

Tips & Tricks pop up scherm

Je kan de bezoekers van de website nadrukkelijk vragen om zich aan te melden voor de nieuwsbrief door middel van een pop-up. Hierin verschijnt een klein venster met de benodigde datavelden waarmee hij zich aanmeldt voor de nieuwsbrief. Deze gegevens komen vervolgens automatisch in de betreffende adressenlijst binnen de massmailing module in Odoo.

Hierbinnen kunnen meerdere soorten adressenlijsten worden gemaakt waardoor je de leads direct kan koppelen aan specifieke doelgroepen, of zoals bij het voorbeeld in de afbeelding voor een specifieke Tips & Tricks mailinglijst.

Identificeer de lezers van je documentatie

laat je whitepaper downloadenAls iemand geïnteresseerd is in de informatie die jij beschikbaar stelt op de website, wil je natuurlijk wel weten wie de geïnteresseerde is. Binnen Odoo is het mogelijk om white-papers als download aan je lezers aan te bieden, nadat ze de paginalink gedeeld hebben op Linkedin, Facebook of Twitter. Hierdoor krijg je inzicht in de bezoekers én zet je ze in als ambassadeur voor jouw website.

Geef al jouw leads geautomatiseerd persoonlijke aandacht

Wanneer er een lead via de website in de pijplijn is binnengekomen, is het mogelijk om deze geheel geautomatiseerd op te volgen met verschillende e-mails. We kennen allemaal het standaard mailtje waarin wordt bedankt voor het invullen van het formulier. 

Evenementen aangemaakt in Odoo

Bij Odoo kan je de lead-opvolging zo instellen, dat er na bijvoorbeeld 3 dagen een automatische mail wordt verzonden waarin je informeert of de gedownloade informatie al bekeken is, of deze aan de verwachtingen voldoet en of er nog aanvullende vragen zijn.

Hiermee toon je interesse en betrokkenheid én creëer je de mogelijkheid tot interactie met de lead. Je kan zelfs meerdere e-mail berichten in een bepaalde opvolgende tijdlijn inrichten.

Het volledige proces voor evenementen geautomatiseerd met Odoo

Met behulp van Odoo kan je ook jouw gehele proces voor evenementen beheren vanuit de website. Je presenteert jouw event op de website, de bezoeker kan zich hiervoor aanmelden en eventueel direct online betalen. De klant ontvangt dan een e-mail met zijn registratie en benodigde toegangsbatch. De klant- en betaalgegevens worden vervolgens binnen Odoo direct opgenomen in de administratiemodule waardoor de financiële afhandeling binnen de boekhouding ook direct is geborgd.

Wil je meer weten over de mogelijkheden die de CRM module van Odoo je te bieden heeft? Op onze modulepagina vind je nog meer informatie!